هر آنچه که باید درباره پارتیشن تک‌جداره و دوجداره بدانید

دکوراسیون اداری

یکی از روش‌های بسیار کاربردی که در طراحی دکوراسیون برای جداسازی و تفکیک فضا بکار گرفته می‌شود، استفاده از پارتیشن‌ ها است. پارتیشن‌ها دیواره‌های متحرکی هستند که در انواع مختلفی از ظاهر و متریال دیده می‌شوند و هر یک بر اساس ویژگی‌های خاص خود برای محیط‌های مختلفی مناسب هستند. پارتیشن‌‌ها معمولا در محیط‌های اداری مورد استفاده قرار می‌گیرند اما می‌توان گفت این سبک جداکننده‌ها در فضاهای تجاری، مسکونی و … نیز کاربرد دارند. پارتیشن‌ها وسیله‌های بسیار مناسب و کاربردی برای تقسیم یک محیط با متراژ بزرگ به قسمت‌های کوچکتر هستند. در حقیقت دلیل استفاده گسترده این ابزار در دکوراسیون اداری، تقسیم بندی و ایجاد محیط‌های شخصی در فضای اداری به کمک پارتیشن‌ها است که مسئله بسیار مهمی برای طراحان محسوب می‌شود. پارتیشن‌ها در مدل‌ها و دسته بندی‌های گوناگونی یافت می‌شوند و مدل‌های تک‌جداره و دوجداره از کاربردی‌ترین آن‌ها به شمار می‌آید. اگر قصد دارید درباره پارتیشنهای تک‌ جداره و دوجداره اطلاعات بیشتری کسب کنید، در این مقاله با ما همراه باشید.

انواع مختلف پارتیشن‌ها

پارتیشن‌ها وسیله‌های فوق‌العاده کاربردی برای تقسیم بندی فضا هستند و عموما در محیط‌های اداری بکار گرفته می‌شوند. پارتیشن‌ ها از متریال‌های گوناگونی مثل شیشه، چوب، فلز، آلومینیوم، ام دی اف و … ساخته می‌شوند که هر یک ویژگی‌های خاصی دارند و در محیط مشخصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از دسته بندی‌های بسیار مهم پارتیشن‌ها، تقسیم آن‌ها به دو دسته دوجداره و تک‌جداره است که ویژگی‌های مهم و خاصی دارند.

پارتیشن اداری دوجداره

پارتیشن‌های اداری دوجداره یکی از مستحکم‌ترین مدل‌های پارتیشن در دنیا محسوب می‌شوند که مقاومت بسیار زیادی دارند‌. در اصل پارتیشن‌های دوجداره از دو لایه متریال و یک لایه عایق در میان آن ساخته می‌شوند و همین ساختار باعث بالا رفتن کیفیت و استحکام آن‌ها می‌شود. پارتیشن‌های دوجداره عایق‌های بسیار خوبی برای صوت و گرما محسوب می‌شوند و به همین علت گزینه مناسبی برای محیط‌های پرتردد و شلوغ به شمار می‌آیند. این نوع پارتیشن‌ها نسبت به مدل‌های تک جداره وزن بالاتری دارند و این یکی از نقاط منفی آن‌ها محسوب می‌شود.

پارتیشن اداری تک جداره

پارتیشن‌های تک‌ جداره نیز از ساختار بسیار قوی برخوردار هستند. این نوع پارتیشن‌ها نسبت به مدل‌های دوجداره استحکام کمتری دارند و عایق‌های ضعیف‌تری در برابر گرما و صوت محسوب می‌شوند. پارتیشن‌های تک‌جداره از وزن کمی برخوردار هستند و می‌توان گفت نسبتا استحکام کمتری دارند. پارتیشن‌های اداری تک جداره نوع خاصی از پارتیشن‌ها هستند که معمولا برای فضاهایی با میزان شلوغی متوسط مناسب هستند و همچنین از قیمت بسیار مناسب‌تری نسبت به مدل دوجداره برخوردار می‌باشند.

معایب و مزایای پارتیشن‌های تک‌ جداره و دوجداره

پارتیشن‌های تک جداره و دوجداره نوع خاصی از پارتیشن‌ها هستند که امروزه کاربرد گسترده‌ای دارند. معمولا از پارتیشن‌های دوجداره به دلیل مقاومت در برابر عبور صدا و گرما، در محیط‌های شلوغ و پر رفت و آمد استفاده می‌کنند و استحکام بالای آن به کارایی هر چه بیشتر و بهتر این جداکننده‌ها می‌افزاید. پارتیشن‌ها بطور کلی نقش بسیار تاثیرگذاری در تفکیک و جداسازی محیط دارند و فضاهایی شخصی و اختصاصی را برای افراد ایجاد می‌کنند. این ویژگی باعث شده است استفاده از پارتیشن‌های تک‌ جداره و دوجداره در محیط‌های اداری کاربرد بسیار زیادی داشته باشد و مدیران مشاغل و صاحبان کسب و کارها از این ایده خلاقانه برای تقسیم بندی فضا استفاده کنند. همچنین استفاده از پارتیشن‌های شیشه‌ای در محیط‌های کم نور باعث گستردگی هر چه بیشتر نور در فضا می‌شود و در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌کند. یکی از معایب استفاده از پارتیشن‌های تک‌ جداره و دوجداره، از بین رفتن تسلط مدیریت مجموعه‌های اداری بر کارمندان است. اما با این وجود بسیاری از افراد بکار بردن این جداکننده‌ها را چه در محیط‌های مسکونی و چه در فضاهای اداری توصیه می‌کنند.

 

جمع‌بندی

پارتیشن‌های تک جداره و دوجداره مدلی بسیار کاربردی از پارتیشن‌ها هستند که در فضاهای تجاری، اداری، مسکونی و … بکار گرفته می‌شوند. در حقیقت این نوع پارتیشن‌ها معمولا به دلیل مقاومتی که در برابر عبور صدا و گرما از خود نشان می‌دهند، در محیط‌های شلوغ استفاده می‌شوند. شرکت پرچین یکی از شرکت‌های فعال در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی است که با ارائه امکانات فوق‌العاده خوبی نظیر امکان خرید به صورت نقد و اقساط، امکان خرید مستقیم از فروشنده و همچنین قیمت‌های مناسب، توجه مشتریان را جلب می‌کند.

 

امیتاز شما به این صفحه
دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تلفنی